Arne Fink

Dyrlæge, familiedyr

Arne er sygemeldt fra og med 15/3 2024 til medio juni.

Arne er uddannet dyrlæge i 1992.

Arne har en 2-årig efteruddannelse indenfor smådyrskirurgi, og  har, gennem årene, deltaget i mange efteruddannelseskurser.
Han har gennem de sidste 25 år bl.a. opereret hunde for patella luksation og korsbåndsskader, og har siden 2012 anvendt TTA-metoden ved fleste operationer for korsbåndsskader hos hunde.

Arne laver også bløddelskirurgi og tandbehandlinger hos både hund og kat.

Hans store interesse ligger indenfor medicinske og kirurgiske lidelser hos hunde og katte, og han har løbende deltaget i efteruddannelse indenfor diagnostik og behandling af sygdomme hos hunde og katte.

Arne har stor erfaring indenfor hudpatienter, allergi og hyposensibillisering i forbindelse med allergi.

Han bor sammen med sin kone, dyrlæge Benthe Bak Jensen lidt udenfor Thisted sammen med deres kat Pjevs, der er den eneste hjemmeboende efter at børnene er flyttet hjemmefra.

Erhvervserfaring:

• Har været praktiserende dyrlæge, først i Herning 1992-96 og siden 1996 i Thisted.
  • Været medejer af Thisted Dyreklinik siden 1997.
  • Medejer af Dyrlægegruppen Nordvest ApS 2002-2010.
  • Medejer og bestyrelsesformand i Dyrlægegruppen Thy A/S siden 2010
  • Arbejder nu udelukkende med familiedyr på Thy Dyrehospital.